هدیه تبلیغاتی

چقدر برای دنیای تبلیغات آماده هستید؟ راهنمای جامع برای هدایای تبلیغاتی

انواع هدیه ها

در دنیای پرشتاب ما، خوب است که هر شرکتی محصولات خود را تبلیغ کند تا مشتریان متوجه آنها شوند. با این حال، تبلیغات تلویزیونی و چاپی گران هستند و به محض اینکه از دید مشتریان خارج می شوند، توسط مشتریان فراموش می شوند. خوب، روش دیگری برای تبلیغ محصول به روش اقتصادی وجود دارد. دامنه بسیار بالاتری نسبت به روش های معمولی دارد و آن اهدای هدایای تبلیغاتی است.یکی از این موارد که می توانید برای تبلیغ برند خود از آن استفاده کنید، لیوان های تبلیغاتی و لیوان های چاپی است.

آنها توسط بسیاری از شرکت ها مورد استفاده قرار گرفته اند و نتایج مطلوب را به همراه داشته اند. جذابیت و ویژگی ها،  آنها را به یکی از پرطرفدارترین اقلام تبلیغاتی تبدیل کرده است. جدای از این، مفید بودن آنها را به یک هدیه تبلیغاتی مناسب تبدیل می کند.
از دیگر عوامل جذابی که در موفقیت آن به عنوان اقلام تبلیغاتی نقش دارد، سودآوری و اندازه آن است.

هر شرکتی اقلام هدیه تبلیغاتی خود را با توجه به مشتریان هدف خود انتخاب می کند. به این دلیل است که مشتریان متعلق به هر کلاس متفاوت هستند. بنابراین اگر شرکت هدیه ای بیهوده به کسی بدهد به شرکت ضرر می رساند. با این حال، لیوان‌های تبلیغاتی و لیوان‌های چاپی همه این تردیدها و عدم قطعیت‌ها را از بین می‌برند، زیرا این لیوان‌ها مورد پذیرش و استفاده جهانی قرار دارند.

تعدادی از مطالعات نشان داده اند که محصولات تبلیغاتی و کالاهای مارک دار نسبت به سایر اشکال تبلیغات مزایای کلیدی دارند. بر اساس تحقیقات اخیر، نگاهی به این مورد از این مزایا می اندازیم. چرا محصولات تبلیغاتی تا این حد در بین بازاریابان محبوب هستند و به طور گسترده برای تبلیغ برندها و مشاغل مورد استفاده قرار می گیرند؟

 

1. قرار گرفتن در معرض نام تجاری

نظرسنجی مصرف کننده PPAI در سال 2017 نشان داد که حدود 90 درصد از پاسخ دهندگان می توانند پیام های یک محصول تبلیغاتی را که دریافت کرده اند به خاطر بیاورند. یک محصول تبلیغاتی به مشتریان فعلی یک برند را یادآوری می کند و در عین حال آن را برای مشتریان بالقوه تبلیغ می کند. یک نام چاپ شده روی یک هدیه ارزشمند، آن نام را در افکار مشتری حک می کند، حتی اگر به صورت ناخودآگاه باشد، هر زمان که آن محصول مورد استفاده قرار گیرد یا مورد توجه قرار گیرد.

2. طول عمر بالا و ماندگاری عالی

محصولات تبلیغاتی که دریافت‌ کنندگان آن را مفید می‌دانند، احتمالاً نگهداری می‌شوند و مرتباً مورد استفاده قرار می‌گیرند. این به معنای قرار گرفتن طولانی‌ مدت در معرض پیام تبلیغاتی در مقایسه با آگهی مجله‌ای است که ممکن است پشت سر هم گذاشته شود یا بروشوری که ممکن است فوراً رد شود. BPMA در نظرسنجی سال 2017 خود دریافت که “مفید بودن” مهمترین کیفیت یک هدیه تبلیغاتی در نظر گرفته می شود. هرچه از یک محصول بیشتر استفاده شود، احتمال اینکه برند مورد توجه قرار گیرد بیشتر می شود و این اثر با نگهداری طولانی مدت محصول تقویت می شود.

 

3. مقرون به صرفه بودن هدایای تبلیغاتی

همه بازاریابان باید برای بازگشت سرمایه (ROI) تلاش های تبلیغاتی خود را در نظر بگیرند. بدیهی است که بگوییم محصولات تبلیغاتی به طور قابل توجهی ارزان تر از تبلیغات تلویزیونی هستند، به عنوان مثال، با گزینه های سطح پایه مانند لوازم التحریر و کیف های خریداران، اما جنبه کلیدی برای اندازه گیری هزینه به ازای نمایش (CPI) است. این مقدار پولی است که برای یک کمپین هزینه می شود تقسیم بر تعداد دفعاتی که تبلیغات دیده می شود. محصولات تبلیغاتی در مقایسه با هزینه اولیه خود تعداد بیشتری نمایش را ارائه می دهند و به همین دلیل است که آنها بازده سرمایه گذاری خوبی دارند. تحقیقات BMPA در سال 2013 نشان داد که 50٪ از پاسخ دهندگان پس از دریافت یک محصول تبلیغاتی اقدام کرده اند، در مقابل 19٪ برای تبلیغات تلویزیونی پرهزینه و فقط 10٪ برای تبلیغات چاپی.

 

هدیه تبلیغاتی

4. بازاریابی یکپارچه

کالاهای مارک دار فقط رسانه های تبلیغاتی مستقل نیستند، بلکه می توانند در آمیخته بازاریابی گسترده تر گنجانده شوند. محصولات تبلیغاتی کوچکتر را می توان به عنوان بخشی از یک پست مستقیم استفاده کرد، در حالی که هدایای نمایشگاه تجاری می تواند به طور موثر از نمایشگاه ها پشتیبانی کند. این روزها، بازاریابان دریافته اند که یک رویکرد یکپارچه با استفاده از کانال های مختلف موثرترین راه برای تبلیغ یک برند است.

 

5. هدایا تبلیغاتی قابل لمسی هستند

این نکته بیشتر روان‌شناختی است تا قابل اندازه‌گیری عینی، اما همه ما می‌توانیم درک کنیم که یک شی فیزیکی مانند هدایا تبلیغاتی جذاب‌تر است و بیشتر از یک تصویر چاپی زودگذر یا یک تبلیغ روی صفحه نمایش ایجاد می‌کند. مردم دوست دارند اشیاء لمسی را به دست بگیرند و رسانه های لمسی کاملاً در این دسته قرار می گیرند.

 

آشنایی کامل با انواع تقویم های تبلیغاتی

 

6.به کارکنان هدیه تبلیغاتی دهید

بر اساس تحقیقات BPMA در سال 2017، 79٪ از پاسخ دهندگان گفتند که هنگام دریافت یک هدیه تبلیغاتی احساس قدردانی می کنند. این امر هدایای تبلیغاتی را راهی مقرون به صرفه برای پاداش دادن به کارکنان و تقویت روحیه می کند. اقلام مقرون به صرفه می تواند به همه کارمندان داده شود، در حالی که محصولات ممتاز و جوایز مارک را می توان برای شناسایی کارکنان با عملکرد برتر یا علامت گذاری نقاط عطف استخدام استفاده کرد.

یکی از این هدایا مناسب برای آنها می تواند یک ماگ تبلیغاتی باشد. لیوان ها سطح بزرگی برای چاپ دارند.این لیوان ها دارای سطح بزرگی برای چاپ نام برند، لوگو و هرگونه اطلاعات تماس هستند. می توان به راحتی از این منطقه بزرگ برای شخصی سازی لیوان ها بر اساس نیاز خود، آزادانه و خلاقانه استفاده کرد. چاپ را می توان با پررنگ انجام داد تا حتی از راه دور به راحتی قابل خواندن باشند.
این ویژگی به لیوان ها نسبت به سایر اقلام تبلیغاتی برتری می دهد.

7. پاداش وفاداری مشتری

از هدایای تبلیغاتی می توان برای تشکر از مشتریان وفادار و کمک به تقویت روابط با آنها استفاده کرد. BPMA دریافت که بعد از نمایشگاه‌های تجاری، شناسایی مشتری رایج‌ترین کاربرد برای کالاهای تبلیغاتی است، در حالی که PPAI کشف کرد که 83 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند که به احتمال زیاد با مارک‌هایی که محصولات تبلیغاتی را از آنها دریافت کرده‌اند، تجارت می‌کنند.

 

بسته بندی تبلیغاتی

8.ایجاد رابطه عاطفی با مصرف کننده 

کالاهای مارک دار به ایجاد رابطه عاطفی بین برندها و مصرف کنندگان کمک می کند. 71٪ از افراد در مطالعه مصرف کننده PPAI گفتند که هنگام دریافت یک محصول تبلیغاتی احساس خوشحالی می کنند. از همه مهمتر، 83 درصد موافق بودند که برداشت آنها از یک برند به طور مثبت در نتیجه مستقیم تغییر کرده است. ایجاد طنین عاطفی به این معنی است که مصرف کننده به احتمال بیشتری نسبت به خرید یک نام تجاری و داشتن تصور مثبت از آن اقدام می کند.

9. دسترسی عمیق به برند شما توسط مصرف کنندگان

نه تنها محصولات تبلیغاتی بر گیرندگان تأثیر می گذارند، شواهد نشان می دهد که آنها فراتر از مخاطبان اولیه خود تأثیر می گذارند. تحقیقات PPAI نشان داد که از هر 10 مصرف‌کننده، 8 نفر یک محصول تبلیغاتی را به شخص دیگری می‌دهند، اگر نمی‌خواهند آن را برای خود نگه دارند. این امر به طور ارگانیک باعث افزایش دسترسی برند می شود، به گونه ای که تبلیغات غیرهپتیک نمی تواند انجام دهد.

هویت هدایای تبلیغاتی چیست؟

 

10. تنوع و ماندگاری بالای محصولات تبلیغاتی

یکی از دلایل جذابیت محصولات تبلیغاتی، تنوع بسیار زیاد اشکال آنهاست. کالاهای مارک دار شامل همه چیزهایی است که بودجه آنها تا آخرین فن آوری ارائه می شود. این بدان معناست که به معنای واقعی کلمه برای هر بودجه و هر مناسبتی چیزی وجود دارد. محصولات ممتاز برای تبلیغ برندهای سطح بالا یا برای دادن مقادیر کم به عنوان هدایای شرکتی ایده‌آل هستند، در حالی که کالاهای سطح پایه برای کمپین‌های مقیاس بزرگ که در آن اقلام یکبار مصرف‌تر در نظر گرفته می‌شوند، عالی هستند. پیشرفت‌های اخیر در فناوری به تقریباً هر سطحی اجازه می‌دهد تا به صورت دیجیتالی چاپ شود، چه از طریق فیلم انتقالی، چه از طریق گنبد یا دیجیتال مستقیم، و این به طور قابل توجهی تنوع محصولات قابل چاپ را در دسترس بازاریابان یا کسانی که می‌خواهند هدایای شخصی‌سازی شده بدهند، افزایش داده است.

 

البته موارد فوق تنها بخشی از دلایلی است که باعث می شود کالاهای مارک دار به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از آمیخته بازاریابی در نظر گرفته شوند. آنها توضیح می دهند که چرا، حتی در عصر دیجیتال ما، هنوز هم گیرندگان دوست دارند که دست خود را به صورت رایگان چاپ کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *