هدیه تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی چه ویژگی باید داشته باشد؟

چه راهی بهتر از ارسال یک هدیه قدردانی به مشتریان برای نشان دادن اینکه به مشتریان اهمیت می دهید؟ رقبای شما ممکن است سعی کنند مشتریان را با ایمیل های قدیمی “تشکر” جلب کنند. از طرف دیگر، شما می توانید تأثیر عمیقی بر جای بگذارید.

مشکل هدایای تبلیغاتی این است که بفهمید چه چیزی دقیقاً بفرستید. شما نمی توانید چیزی را انتخاب کنید که خیلی گران است، و همچنین نمی توانید چیزی را انتخاب کنید که ممکن است بی ارزش به نظر برسد. هنگام انتخاب ایده های کادویی برای تشکر، باید خط باریکی بین قیمت و عملی بودن طی کنید. چه راهی بهتر از ارسال یک هدیه قدردانی به مشتریان برای نشان دادن اینکه به مشتریان اهمیت می دهید؟ رقبای شما ممکن است سعی کنند مشتریان را با ایمیل های قدیمی “تشکر” جلب کنند. از طرف دیگر، شما می توانید تأثیر عمیقی بر جای بگذارید.

نحوه استفاده از هدایا برای بازاریابی

در حالی که هدف صریح هدیه قدردانی از مشتری نشان دادن توجه به شما است، انگیزه دیگری نیز دارد: بازاریابی فروشگاه آنلاین شما. مطمئناً می خواهید مشتریان احساس خوشحالی و قدردانی کنند، اما اگر فروشگاه شما را به دوستان خود توصیه کنند نیز خوب خواهد بود. برای استفاده از هدایای قدردانی از مشتری به عنوان یک تاکتیک بازاریابی، تعدادی چیز وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

 

محصول تبلیغاتی مفید برای کادر درمان

هدایا در مقابل تخفیف

استفاده از تخفیف ها و پیشنهادها برای به حداکثر رساندن فروش کلاه قدیمی در تجارت الکترونیک است. سوالی که باید بپرسید این است: تخفیف در مقابل هدیه از نظر تاثیر بازاریابی چگونه مقایسه می شود؟ برای پاسخ به این سوال، باید دو نکته را در نظر بگیرید:

هر چند وقت یکبار تخفیف ارائه می کنید: ارزش درک شده یک تخفیف به تعداد دفعات ارائه آن بستگی دارد. اگر فروش و پیشنهادات مکرر دارید، مشتریان ممکن است در مورد یک تخفیف دیگر چندان مشتاق نباشند، مهم نیست چقدر تند.

ارزش و شرایط تخفیف: یک تخفیف شدید با شرایط آزاد ممکن است بیشتر از یک هدیه رایگان برای شما هزینه داشته باشد. از طرف دیگر، اگر تخفیف با شرایط سختگیرانه خیلی کم باشد، ممکن است مشتریان علاقه مند نباشند. مثلاً بگویید که مشتریان وقت دارند تا فردا شب از تخفیف شما استفاده کنند و دیگر این فرصت پیش نخواهد آمد. این شرایط سختگیرانه است.

 

جالب توجه است، تحقیقات در روانشناسی مصرف کننده نشان می دهد که مردم ترجیح می دهند بیشتر به جای هزینه کمتر، هدایا تبلیغاتی دریافت کنند. یک هدیه رایگان ممکن است ارزش درک بالاتری داشته باشد. زیرا به آنها بیشتر می دهد. البته، این فقط در صورتی اعمال می‌شود که واقعاً به مشتریان بگویید که به آنها هدیه می‌دهید. این ما را به نقطه بعدی می رساند.

 

هدایای آشکار در مقابل هدایای مخفی

آیا باید در مورد هدیه به مشتریان بگویید یا فقط باید برای آنها سورپرایز بفرستید؟ برای هر رویکرد مزایا و معایبی وجود دارد. گفتن از قبل به مشتریان ممکن است آنها را متقاعد کند که خرید کنند، به خصوص اگر آنها هدیه را به عنوان یک “معامله” ببینند. در عین حال، لذت مشتری را که با یک هدیه غافلگیرکننده همراه است، از بین نبرید.

این که از چه رویکردی استفاده می کنید به آنچه امیدوارید با هدیه به دست آورید بستگی دارد. اگر هدف شما خوشحال کردن مشتریان، ایجاد وفاداری و افزایش تبلیغات شفاهی (از جمله رسانه های اجتماعی) است، یک هدیه شگفت انگیز انتخاب کنید؛ از طرف دیگر، اگر می خواهید از هدیه به عنوان انگیزه ای برای خرید بیشتر استفاده کنید، از قبل در مورد آن به مشتریان بگویید.

 

هدیه تبلیغاتی ارزان

هدیه دادن به برخی در مقابل هدیه دادن به همه مشتریان

مشکل دیگر این است که بفهمیم به چه کسی هدیه بدهیم! برخی از مشتریان یا همه آنها؟ هدیه دادن به همه ضرر آشکاری در هزینه دارد. همچنین ممکن است مزایای زیادی از هدیه دادن به افرادی که در رسانه های اجتماعی غیرفعال هستند یا بعید است که شما را به دوستان توصیه کنند، متوجه نشوید.

در عین حال، هدیه دادن تنها به چند مشتری ممکن است باعث شود آنها احساس خاص کنند.  مشتریانی که برای پست های شما فعالیت زیادی می کنند لایق هدایای تبلیغاتی هستند. البته مشتری B ممکن است تعجب کند که چرا مشتری A یک هدیه دریافت کرد و او نگرفت. این می تواند برای برند شما نارضایتی ایجاد کند. هدف دقیقاً مخالف هدیه دادن.

یک رویکرد بهتر این است که از اصل پارتو استفاده کنید و 20٪ بهترین مشتریان خود را هدف قرار دهید. اینها یا مشتریانی هستند که در رسانه های اجتماعی فعال هستند یا با پروفایل مشتری ایده آل شما مطابقت دارند. از آنجایی که شما چنین مشتریان بیشتری می خواهید، هدف قرار دادن آنها می تواند نتایج بهتری به همراه داشته باشد.

 

تاثیر هدیه دادن را به حداکثر برسانید

برای استفاده حداکثری از هدایای قدردانی از مشتری، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید: همانطور که در یکی از مطالعات دانشگاه میامی کشف شد، مشتریان زمانی بیشتر خرید می‌کنند که در خرید «معمایی» وجود دارد. مخفی نگه داشتن هدیه می تواند در این زمینه کمک کند.

بر اساس یک مطالعه، مشتریانی که چیزی رایگان و غیرمنتظره دریافت می کنند، بیشتر به خرید سوق داده می شوند. بنابراین، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که با دادن یک هدیه، پول خود را در یک فروش از دست بدهید. می توانید با خریدهای مکرر آن را جبران کنید.

بر اساس مقاله‌ای در مجله بازاریابی، اهدای یک پول رایگان باعث ایجاد دهان به دهان می‌شود. این به ویژه اگر هدیه اولین تجربه ای باشد که مشتری با برند شما دارد، صادق است. بنابراین، علاوه بر مشتریان برتر خود، می‌توانید در هنگام اهدای هدایایی، خریدارانی را که برای اولین بار برای اولین بار خریداری می‌کنند نیز هدف قرار دهید تا اولین تصور مثبت ایجاد کنید.

روی هدیه دادن به مشتریانی تمرکز کنید که در رسانه های اجتماعی فعال هستند یا سابقه اشتراک گذاری مطالب شما را دارند. از آنها بخواهید – به آرامی – تصاویر را با هدایای خود در شبکه اجتماعی مورد علاقه خود آپلود کنند. به جای هدیه دادن، از طرف مشتری به امور خیریه کمک کنید. تحقیقات نشان می دهد که کمک های خیریه بهتر از یک هدیه عملی عمل می کند، به خصوص زمانی که خرید اصلی ماهیت بیهوده ای داشته باشد.

 

هدیه های تبلیغاتی

نحوه انتخاب هدایای قدردانی از مشتری

یک هدیه قدردانی از مشتری معمولاً چیزی فیزیکی، مفید و مرتبط با کسب و کار شما است. این یک هدف ساده دارد: تشکر از مشتریان برای تجارتشان. اینکه هدیه باعث ایجاد “وای” یا “اوه” شود به کیفیت هدیه بستگی دارد. تعدادی از قوانین وجود دارد که باید هنگام انتخاب یک هدیه قدردانی از مشتری رعایت کنید:

باید ارزش درک شده داشته باشد: بیش از هر چیز دیگری، هدیه باید ارزش درک شده داشته باشد. حتی اگر ارزان باشد، باید نیازی را برآورده کند یا برای مشتری ارزشمند جلوه کند.

باید مفید باشد: یک هدیه خوب معمولاً هدیه ای است که اهداف عملی را دنبال می کند. سوغاتی ها و ریزه کاری هایی که فقط فضا را اشغال می کنند به راحتی فراموش می شوند. یک هدیه مفید هر بار که مشتری از آن استفاده می کند، کسب و کار شما را یادآوری می کند.

نگهداری و حمل و نقل آن باید آسان باشد: هیچ مشتری نمی خواهد با یک هدیه ناخواسته که فضای ذخیره سازی زیادی را اشغال می کند، مقابله کند. همچنین نمی خواهید نگران دردسر حمل و نقل یک هدیه بزرگ باشید. همیشه چیزی را انتخاب کنید که کوچک باشد و حمل و نقل آن آسان باشد.

باید بادوام و ماندگار باشد: هدیه ای که فاسد شدنی باشد یا به راحتی از بین برود به سرعت ارزش خود را از دست می دهد. از اقلام شکننده یا هر چیزی که ممکن است طی چند هفته فاسد شود خودداری کنید.

باید به کسب و کار مرتبط باشد: یک هدیه ایده آل به نوعی با تجارت مرتبط است تا مشتری را به یاد شما بیاندازد. اگر یک فروشگاه مد دارید، لوازم جانبی مد را انتخاب کنید، نه کتابی در زمینه اقتصاد کلان.

باید بی ضرر باشد: در نهایت، هدیه نباید باعث ایجاد حساسیت شود، لبه های خطرناک و تیز داشته باشد یا خطر خفگی برای کودکان ایجاد کند. بپرسید: آیا این هدیه می تواند برای هر کسی در خانواده مشتری من (به ویژه افراد مسن و کودکان) مشکل ایجاد کند؟ اگر پاسخ «بله» است، چیز دیگری را انتخاب کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *