هدیه تبلیغاتی

دستورالعمل‌هایی برای دادن هدیه تبلیغاتی به رئیس خود

دستورالعمل‌هایی برای دادن هدیه تبلیغاتی به رئیس خود

در قوانین آداب کسب و کار  هیچکس را ملزم نمی کند که برای هر مناسبتی به رئیس خود هدیه بدهد. در واقع، دادن یک هدیه در مواقعی که ضروری نیست، می تواند به نظر برسد که گویی می خواهید از روی مهربانی برای رئیس خود هدیه تبلیغاتی بخرید و دادن یک هدیه نامناسب به رئیس خود می تواند باعث شود رئیس شما احساس ناراحتی کند. اما اگر فکر می‌کنید بهتر است که به او هدیه دهید و مطمئن هستید، بهتر است که ادامه مطلب را دنبال کنید تا با دستورالعمل‌ها آشنا شوید.

 

ابتدا یک هدیه گروهی را در نظر بگیرید

برای تولدها و تعطیلات، به جای هدیه دادن فقط از طرف خودتان، یک هدیه گروهی بدهید. اگر بودجه کمی دارید، یک هدیه گروهی فشار را از شما دور می کند. همچنین، ممکن است شما رئیس خود را به اندازه کافی نشناسید که هدیه درست را انتخاب کنید. اگر شخص دیگری از قبل یک هدیه گروهی را هماهنگ می کند، بهترین روش همیشه، شرکت در گروه است. البته، اگر رئیس شما یک هدیه گروهی از همه افراد بخش دریافت کند و شما وارد آن نشوید، بازتاب ضعیفی روی شما خواهد داشت.


محتاطانه عمل باشید

اگر خودتان هدیه‌ای می دهید، آن را به صورت خصوصی و بدون نمایش در مقابل سایر کارمندان تحویل دهید. تلاش برای نشان دادن یا تقدیم به سایر کارگران تنها باعث بی‌اعتنایی به همکارانتان می‌شود. بنابراین، یک بازیکن تیمی باشید (نه فقط در مورد پروژه های کاری)، بلکه با هدیه دادن نیز همراه باشید.

یک استثنا معقول ممکن است این باشد که شما و رئیستان خارج از محل کار با هم دوست باشید و بخواهید کار خاصی انجام دهید تا جنبه شخصی رابطه را تصدیق کنید. اگر اینطور است، به جای اینکه در دفتر کار کنید، هدیه را در خارج از محل کار به رئیس خود بدهید.

هدف لطفا، نه تحت تاثیر قرار دادن

هدیه را ساده و صمیمانه و نسبتاً ارزان نگه دارید و از دادن وسایل شخصی مانند عطر یا ادکلن خودداری کنید. همچنین، هنگامی که هدایای بی‌ارزش می‌دهید، بر گیرنده فشار وارد می‌کند که به طور مشابه پاسخ دهد. اگر چیزی وجود دارد، رئیس شما واقعاً دوست دارد که بیشتر از این حرفها باشد، سپس از یک همکار برای دریافت هدیه با شما استفاده کنید. به عنوان یک قاعده، هدایای گران قیمت همیشه بهتر است که از یک گروه داده شوند و دریافت شوند.


هرگز پول نقد را هدیه ندهید

هدایای نقدی این پیام را ارسال می کند که این یک تصمیم لحظه آخری بوده و شما به اندازه کافی برای شناخت سلیقه و علایق رئیس خود اهمیتی ندارید. یکی دیگر از دلایلی که هرگز به رئیس خود پول نقد ندهید این است که مبالغ کوچک پیش پا افتاده و اجباری به نظر می رسد و مبالغ زیاد بیهوده به نظر می رسد یا ممکن است به نظر برسد که شما سعی می کنید به لطف کارفرمای خود برسید. تا زمانی که از شرکت خود به کارمندان خود پاداش می دهید، هرگز پول نقد به عنوان هدیه ندهید. یک کارت هدیه برای دادن به رئیستان مناسب است، اما حتی پس از آن، کمی به آن فکر کنید.

اگر بودجه کمی دارید، اما می خواهید یا احساس می کنید باید به رئیس خود هدیه بدهید، در اینجا باید به دو نکته توجه کنید: چقدر رئیس خود را می شناسید؟

آیا می توانید حداقل دو یا سه کاری را که رئیس شما در اوقات فراغت خود در خارج از دفتر انجام می دهد، نام ببرید؟ در غیر این صورت، رابطه شما بیشتر جنبه حرفه ای دارد و اگر شما به او هدیه ای ندهید، بعید است که رئیستان متوجه شود یا اهمیت زیادی بدهد. آیا واقعاً می توانید آن را بپردازید؟ آیا تمایل شما به هدیه دادن بر اساس ترسی است که نمی توانید از دادن هدیه به رئیس خود برآیید؟ اگر امنیت شغلی شما به هدیه دادن به رئیستان بستگی دارد، وقت آن است که یک رئیس جدید پیدا کنید.

هدیه ندادن بهتر از هدیه دادن ارزان است

هدایای خیلی معنادار زیادی وجود ندارد که بتوانید این روزها با قیمت 5 دلار بخرید، و یک هدیه ارزان معمولاً به همین شکل ظاهر می شود – ارزان، غیر صادقانه، یا مانند یک هدیه “شخصی”. هدایای ارزان این پیام را ارسال می‌کنند که شما فقط به این دلیل هدیه می‌دهید که احساس می‌کنید مجبور به انجام آن هستید یا خیلی تنبل هستید که هیچ فکری به هدیه بدهید. اگر پول نقدی برای خرج کردن ندارید، اشکالی ندارد. یک کارت یادداشت بنویسید و برای رئیس خود تولد یا تعطیلات مبارک را تبریک بگویید و یادداشتی سریع در مورد میزان قدردانی از آنها بنویسید.

هدایا باید پیام درست را منتقل کنند، نه برچسب قیمت

دادن هدایای عجیب و غریب برای دریافت چیزی در ازای آن، یا برتری دادن به همکاران هرگز ایده خوبی نیست. هدایای اسراف‌آمیز شما را زیبا نمی‌کند و معمولاً باعث ناراحتی گیرنده می‌شود. هدایای گران قیمت در محل کار تقریباً همیشه با هر مناسبتی نامتناسب به نظر می رسند، به خصوص در مقایسه با هدایای ساده و کم هزینه که سایر کارگران می دهند. پیامی که می فرستید این نیست که چقدر سخاوتمند هستید، بلکه این است که شما یک هدیه خودنمایی هستید.

قبل از انتخاب هدیه، از خود بپرسید که هدیه – و دلیل هدیه دادن – چه پیامی را در مورد شما منتقل می کند؟ هدیه مناسب باید نشان دهد که برای قدردانی و احترام به اندازه کافی برای دادن یک هدیه مناسب و متفکر اهمیت داده اید. دستورالعمل ها برای هدیه دادن در محل کار ساده است: هیچ قانون “اجباری” هدیه تعطیلات وجود ندارد؛ همه چیز بر اساس اختیار است.

چه در حال خرید یک هدیه یا هدیه دادن باشید، ارزش هدیه نباید از یک مقداری که در توانتان بیشتر نیست، تجاوز کند. این بدان معنا نیست که شما باید میلیونی برای یک هدیه خرج کنید، به عنوان مثال، خرید هدایای ساده هزینه های شما را کاهش می دهد، اما ارزش هدیه را کاهش نمی دهد.

هدیه تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی به صورت یک گروه بدهید

اگر یک هدیه گروهی می دهید، یک سهم پیشنهادی را در نظر بگیرید. برای خرید یک هدیه مناسب یا کارت هدیه کافی است کمی فکر کنید. هرگز اصرار نکنید که کسی کمک کند؛ ممکن است توانایی پرداخت آن را نداشته باشد یا دوست نداشته باشد که در آن مشارکت داشته باشد. کلید هدیه دادن گروهی موفقیت آمیز، دستورالعمل های “پیشنهادی” است، نه دستورالعمل های اجباری. هدیه دادن باید حس خوبی داشته باشد، نه مانند تنبیه.

 

نکات آداب هدایای تجاری درباره پول نقد

کارت های هدیه مانند دادن پول نقد هستند اما بهتر از پول نقد واقعی هستند. هنگامی که گیرنده کارت هدیه را خرج می کند، به احتمال زیاد هدیه دهنده را به خاطر می آورد. پول نقد یک هدیه بسیار شخصی است و به طور کلی نباید در محل اداری داده شود، مگر اینکه یک پاداش مشمول مالیات از طرف کارفرما باشد.

اگر رئیس شما محبوب است و از نظر مالی با مشکل مواجه است و همه قصد دارند برای رئیس (یا یک همکار) سرمایه جمع آوری کنند، یک کارت هدیه  (یا سایر اعتبارات اصلی) بدهید. می توان آن را مانند پول نقد خرج کرد، اما به نظر می رسد کمتر شبیه به خیریه باشد تا اینکه یک چک یا پول نقد شخصی به آنها بدهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *