اهمیت هدایای تبلیغاتی
احتمالاً همین حالا که جامدادی خود را باز کنید، خودکاری را مشاهده میکنید که نام یک برند روی آن هک شده است، یا دفترچهای روی میز دارید که از آن استفاده زیادی میکنید و کارهای روزانه خود را مینویسید. دفترچهای که اخیراً از شرکت مورد علاقه خود دریافت کردهاید.
ممکن است بیاختیار نام برند را در اینترنت سرچ کنید که ببینید این دفترچه یا خودکار دقیقاً از کجاست. این همان چیزی است که همه برندها میخواهند! که شناخته شوند، به یاد بیایند، پیگیری آنها را کنید. فعالیت برندها اخیراً دچار تحولات جدیدی شده است.
شرکتها متوجه شدند که اهمیت هدایای تبلیغاتی به چه اندازه زیاد است! میتوانند از رقبای خود پیشی بگیرند و فضای رقابتی سختی را برای دیگران درست کنند. مخاطب باید نیاز به وجود برند شما را در زندگی خود احساس کند. در ادامه به دلایل اهمیت هدایای تبلیغاتی میپردازیم. با کلاسیک گیفت همراه باشید.
توسعه کسب و کار شما کار سختی است و راهبردهای زیادی در اختیار شما قرار دارد؛ به قدری که امتحان کردن همه آنها ممکن است کمی سخت باشد. ما یک شرکت هدایایی هستیم. بنابراین میخواهم در مورد آنچه در مورد هدایای تبلیغاتی برای صاحبان مشاغل کوچک میدانیم و اینکه چگونه میتوانند به رشد کسبوکار کوچک شما کمک کنند، صحبت کنم. چگونه می توانید از هدیه شرکتی استفاده کنید؟ مزایای واقعی استفاده از هدیه دادن به عنوان یک ابزار شرکتی چیست؟ سعی می کنم با توضیح هدایای تبلیغاتی و بررسی نحوه استفاده شرکت های واقعی از آنها به این سوالات پاسخ دهم.
دلیل اهمیت هدایای تبلیغاتی چیست؟
اگر شما صاحب یک برند معتبری هستید و میخواهید مشتریهای بیشتری را برای خود کنید و حتی مشتریهای قدیمی خود را نگه دارید، باید از روشهای جدیدی استفاده کنید. اهمیت هدایای تبلیغاتی به شدت زیاد است. همان طور که در مقالههای قبلی گفتیم: ” مشتریها عاشق هدیههای رایگان هستند. “
این بدان معناست که با هدایای تبلیغاتی شما بیشتر در ذهن مخاطب خود قرار میگیرید. شما را بیشتر پیگیری میکند و حتی زودتر از بقیه با محصولات جدید شما آشنا میشود. مخاطبها در روز با تبلیغات بسیار زیادی رو در رو میشوند. اما زمانی ترکشهای تبلیغات مفید واقع میشود که مخاطب احساس نیاز پیدا کند حتی اگر نیازی ندارد.
شما میتوانید با استفاده از هدایای تبلیغاتی سود خود را بیشتر کنید و همینطور رضایت کارمندان خود را افزایش دهید. وقتی زمان فروش محصولات رسید میتوانید به کمک همکاران خود پس از عقد قرارداد و فروش محصولات، آنها را به مشتریان خود هدیه دهند.
این منظور را به مشتریهای خود میرسانید که از اینکه تا به حال خرید داشتهاند از شما، تشکر کردهاید و به آنها احساس خوب و با ارزشی را انتقال میدهید. شما میتوانید این هدایاها را حتی به کارمندان خود بدهید و از آنها تشکر کنید. اینکار روحیه آنها را بالا میبرد و بهتر در آینده برای شما کار میکنند.
یک هدایای تبلیغاتی برای دوران کرونا
هم اکنون که این مقاله را میخوانید در دوران کرونا قرار داریم و همه ما در معرض ویروس هستیم. اما میتوانیم از این موقعیت استفاده دیگر کنیم. با خریداری ژل یا اسپریهای ضدعفونی و هدیه دادن به دیگران نشان میدهید که نگران سلامتی آنها هستید و این پیغام که ” مراقب سلامتی خود و دیگران باشید “ را میرسانید.
5 مورد از اهمیت هدایای تبلیغاتی
این قسمت اصلی این مقاله است که بتوانید به طور خلاصه و مفید متوجه شوید که چرا باید از هدایای تبلیغاتی استفاده کنید. از نظر نحوه عملکرد هدایای تبلیغاتی برای صاحبان مشاغل کوچک، واقعاً به همان اندازه که به نظر می رسد ساده است. شما یک هدیه میخرید (چه با مارک یا نه) و آن را برای گسترش آگاهی از نام تجاری به شما هدیه دهید. ایده پشت آن یک آیتم محسوس و حسی است که فرد می تواند تجربه کند. دو تمایز اصلی در هدایای تبلیغاتی وجود دارد: هدایای توزیع شده انبوه یا هدایای شخصی. مدیر رسانه های اجتماعی ال رز ویلیامز می نویسد:
[آنها] به مردم اجازه می دهند برند شما را ببینند، برند شما را مرتبط کنند و برند شما را بشناسند. همه این موارد مهم هستند زیرا هرچه افراد بیشتری از برند شما آگاه شوند – نتایج بهتری در تجارت و فروش خواهید دید.
۱- پایین بوده هزینه آن نسبت به روشهای دیگر:
استفاده از بنر و بیلبورد موارد پرهزینهای هستند که ممکن است شما حاضر نباشید همچنین هزینهای را متحمل شوید. در نتیجه میتوانید با استفاده از هدایای تبلیغاتی ارزانی، مانند ماگها، خودکارها، دفترچه یادداشتها و… هم مشتریهایتان را شاد کنید هم فروش خود را چندین برابر کنید.
۲- ماندگاری بالا در دنیای تبلیغات:
هدایای تبلیغاتی نسبت به هر تبلیغی که فکر کنید، ماندگاری بیشتری دارد. این یعنی در ذهن مخاطب بیشتر به یاد آورده میشوید. یعنی شما با پرداخت هزینه اندکی بیشتر همراه مشتری خود هستید و بازاریابی میکنید.
۳- ارتباط با مشتری هدف:
در این نوع روش تبلیغات شما مستقیما با افرادی در ارتباط هستید که مشتریان خاص و هدف شما خواهند شد. شما دقیقاً مشتریان خود را شناسایی کرده و سپس برای اهدای هدایای تبلیغاتی تماس بگیرید و با آنها ارتباط برقرار کنید.
۴- وفادارای شما به مشتری:
این روزها رقابت در هر کسبوکاری پیچیدهتر میشود و سرعت بالایی دارد. شما میتوانید با استفاده از هدایای تبلیغاتی به مشتریهای خود محبت و وفاداری خود را نشان دهید. امروزه نقش بازاریابی بسیار مورد اهمیت است. شما با اینکار شانس اینکه زودتر محصولات جدید را به مشتریهای خود معرفی کنید، بیشتر میشود.
۵- برندسازی:
این نکته را به خاطر داشته باشید که هدایای تبلیغاتی میتوانند برند شما را هرلحظه به مشتریان و افراد دیگر یادآوری کنند. این روشی است که امروزه میان این همه دغدغه یاد مشتریهایتان میآیید و میتوانید سود بیشتری را داشته باشید. وقتی حرکت بزرگ بعدی را در کمپین تبلیغاتی خود در نظر می گیرید، باید همه حقایق را داشته باشید. به همین دلیل، قبل از اینکه تصمیم بگیرید آیا از محصولات تبلیغاتی استفاده خواهید کرد یا خیر، باید درباره آنها بیشتر بدانید.