ساعت تبلیغاتی
هدایای تبلیغاتی چون ساعت تبلیغاتی، جزء هدیه تبلیغاتی است که می توان با عنوان آن برای اهداف تبلیغاتی در ارتباطات و بازاریابی استفاده کرد و معمولاً حاوی آرم شرکت هستند.
ممکن است منصفانه باشد که تخمین بزنیم که تقریباً نیمی از چنین اقلام تبلیغاتی خریداری شده توسط کالاهای پوشیدنی مانند لباس، وسایل نوشتاری چون خودکار و تقویم در موضوعات مختلف به درد مشتریها میآیند. با این حال، اینکه چه اقلامی می توانند مورد استفاده قرار گیرند، واقعاً انتخاب سختی است. به عنوان مثال، سایر اقلام تبلیغاتی که معمولاً در دسترس هستند عبارتند از: لیوان، اسباب بازی، شیرینی، ظروف نقره، ظروف کریستال/شیشه ای، اقلام چرمی، ساعت تبلیغاتی، تشک ماوس، چتر، نشان ها، دفترهای خاطرات، محصولات مرتبط با رایانه و موارد دیگر.
چرا از ساعت تبلیغاتی استفاده کنیم؟
ویژگی های اصلی هدیه تبلیغاتی را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:
هزینه نسبی کم آن نسبت به سایر روشهای تبلیغاتی دیگر میتوانند بسیار به صرفهتر باشد. کالاهای تبلیغاتی نیز دارای ارزش بیشتری هستند. آو خیلی از افراد بعد از گرفتن آن، از آنها در زندگی روزمره خود استفاده میکنند. به عنوان مثال: ساعت تبلیغاتی، سایر اقلام روی میز، مانند خودکار تبلیغاتی، یادداشت و سررسید. به همین ترتیب می توانند بسیار در یزینس شما تاثیرگذار باشد.
آنها به عنوان یک هدیه رایگان در نظر گرفته می شوند. منصفانه است که فرض کنیم اکثر مردم دوست دارند چیزی رایگان دریافت کنند و همچنین دوست دارند هدیه دریافت کنند. واکنش های احساسی و رفتاری به دریافت چنین هدایایی بسیار بیشتر از هزینه کم خود هدیههای تبلیغاتی است.
با بودجه بسیار کم میتوان انواع هدیههای زیبا را برای مشتری تهیه نمود. همچنین هدیه مناسب را می توان برای جذب بازار هدف شما تولید کرد. مثلاً بعد از خرید ساعت تبلیغاتی بر روی صفحه ساعت نام برند یا لوگوی شما مشخص باشد. به طور کلی، مزایای هدیههای تبلیغاتی را می توان در چند عنوان از جمله موارد زیر دسته بندی کرد:
تصویر برند و شرکت
حسن نیت و نگرش مثبت نسبت به شرکت و برند می تواند در مشتریانی که هدایای تجاری تبلیغاتی دریافت می کنند، ایجاد کند. همین نگرش مثبت، حسن نیت و وفاداری را می توان در کارکنانی که هدایای تبلیغاتی به آنها داده می شود، القا یا تقویت کرد. هدیههایی مانند ساعت تبلیغاتی، کلاه بیسبال، تی شرت، یا اجناس لازمه میز کاری. وفاداری مشتری و حتی بهبود روابط با مشتری می تواند ناشی از استفاده هوشمندانه از هدایای تبلیغاتی باشد.
ایجاد انگیزه، پاداش و جشن گرفتن
هدایای تبلیغاتی مانند ساعت تبلیغاتی را می توان به عنوان مشوق های کارکنان هدیه داد. به عنوان مثال: رسیدن به وضعیت خاصی در شرکت یا رسیدن به اهدافی خاص!همچنین می توان مشتریان را تشویق کرد که با شرکت تماس بگیرند تا هدایایی را دریافت کنند. برای جشن گرفتن یک سالگرد، یک رویداد بازاریابی یا یک دستاورد شرکت، می توانید به مشتریان یا کارمندان با هدایای تبلیغاتی مناسب پاداش دهید.
افزایش آگاهی، افزایش شناخت و یادآوری
لوگو، نام شرکت و اطلاعات تماس شما معمولاً در بخشهای مختلف هدیه تبلیغاتی گنجانده شده است. این بدان معنی است که نام شرکت شما در قالب یک هدیه تبلیغ میشود. زمانی که لباسهای تبلیغاتی پوشیده می شود یا از چترهای تبلیغاتی استفاده می شود.
قرار گرفتن در معرض هدیه تبلیغاتی می تواند به افزایش آگاهی شرکت یا یک کمپین بازاریابی- تبلیغاتی، افزایش شناخت و حمایت از شرکت کمک کند. همچنین می توان به مشتریان یادآوری کرد که برای کالاها و خدمات به کجا مراجعه کنند.
افزایش سود، خرید و فروش
کارمندان یا فروشندگان را میتوان با برخی کالاهای تبلیغاتی با کیفیت بالاتر تشویق کرد و به آنها پاداش داد. با ارائه هدایای تبلیغاتی جذاب، میتوان بازدید نمایشگاههای تجاری را افزایش داد. با استفاده صحیح از هدایای تبلیغاتی مانند ساعت تبلیغاتی به عنوان انگیزه برای برداشتن گام بعدی در آنها، می تواند باعث تبدیل یک مشتری ساده به مشتری بالقوه شود. مشتریان از کار افتاده را می توان به همان روش تشویق کرد که دوباره مشتری شوند. با کمک هدایای تبلیغاتی میتوان کمپین تبلیغاتی را چندین برابر بهتر کرد.
سیستمی برای سنجش اثربخشی تبلیغات تهیه کنید. این به شما امکان می دهد تا تبلیغات را مدیریت کرده و آن را با فعالیت های تبلیغاتی آینده مقایسه کنید. اطمینان حاصل کنید که کپیهای لوگوی شما با فرمت صحیح تهیه شده است. یعنی یک تصویر واضح و بزرگ با وضوح بیش از 300 dpi تهیه شده باشد و از فرمت برداری (EPS یا PSD) استفاده کنید.
نسخههای رنگی RGB و CYMK را آماده کنید، از یک متخصص مجرب استفاده کنید. یک بسته نرم افزاری خوب به عنوان مثال نرم افزار آدوبی فتوشاپ می تواند گزینه خوبی برای طراحی باشد. همچنین برای تهیه و ارسال هدایای تبلیغاتی زمان کافی در نظر بگیرید. مثلاً حدود 3 هفته.
خدمات را بررسی کنید (به عنوان مثال مشاوره و کمک)، نمونه های محصول را از نظر کیفیت بررسی کنید و گزینه های حمل و نقل یا توزیع را قبل از متعهد شدن به انتخاب تامین کننده هدایای تبلیغاتی بررسی کنید. هنگام سفارش هدایای تبلیغاتی باید انتظارهای زیر را به خوبی برآورده کنید:
- هزینه تنظیم برای آماده سازی سفارش شما
- حداقل تعداد سفارش
- قیمت پایین تر برای هر کالا برای مقادیر سفارش بزرگتر