هدیه تبلیغاتی

درباره تاریخچه هدیه تبلیغاتی چه می‌دانید؟

درباره تاریخچه هدیه تبلیغاتی چه می‌دانید؟

تاریخچه هدیه تبلیغاتی

هدیه‌های تبلیغاتی از دیرباز تاکنون در بسیاری از صنایع جزء اصلی بیزینس‌ها بوده‌اند. از زمانی که محصولات تبلیغاتی چاپی برای اولین بار ظاهر شدند، برای افزایش آگاهی و محبوبیت برند مورد استفاده قرار گرفتند. امروزه، راه اندازی یک کسب و کار بدون استفاده از محصولات تبلیغاتی تا حدی غیر قابل تصور است. برای داشتن یک تبلیغاتی مناسب کمی برای تبلیغات درست محدود کننده است و حتی کاملاً خطرناک است، زیرا مشاغل برای رونق به نفوذ خود نیاز دارند.

اما در مورد تاریخچه آنها چطور؟ اولین بار محصولات تبلیغاتی چگونه به وجود آمدند؟ آیا همیشه برای اهداف تبلیغاتی استفاده می شد؟ تاریخچه محصولات تبلیغاتی یک داستان شگفت انگیز است و بسیاری را ترغیب کرده تا بخشی از آن شوند. حتی امروزه، خودکار تبلیغاتی یا هدیه‌های تبلیغاتی چرمی  از بهترین ابزارهای تبلیغاتی هستند که یک شرکت می تواند از آن استفاده کند.

 

دکمه های یادبودی که الهام بخش ایجاد یک صنعت جدید شدند

محصولات تبلیغاتی هرگز در واقع کشف نشدند. هیچ کس بخصوصی به دنبال ایجاد چیزی که الهام بخش رشد درآمد در آینده باشد، نبود. حداقل نه در آن لحظه در عوض، این نوع کالا برای اولین بار در طول یک انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده ظاهر شد. اما نه هر انتخاباتی؛ اولین انتخابات چهارساله.

در سال 1789، جورج واشنگتن یک شخصیت الهام بخش بود که اولین رئیس جمهور ایالات متحده شد. وقتی او در انتخابات پیروز شد، نوبت به تحلیف او رسید. برای آن مناسبت خاص، دکمه‌ها یا نشان‌های یادبودی برای تجلیل از رئیس‌جمهور جدید و گذاشتن چیزی که همه را به یاد این رویداد تاریخی می‌اندازد، سفارش داده شد.

پس از آن، محصولات تبلیغاتی تبدیل به یک حس واقعی شدند. با این حال، آنها هنوز به اندازه نیمه دوم قرن نوزدهم محبوب نبودند. در بیشتر نیمه اول قرن، کالاهای تبلیغاتی شامل سالنامه ها، تقویم های تبلیغاتی و غذاهای مخصوص چوبی بود. اما همه اینها زمانی تغییر کرد که جاسپر میک ایده خارق العاده ای را مطرح کرد.

 

تاریخچه هدیه تبلیغاتی

جاسپر فرمونت میک – یک نابغه بازاریابی

محصولات تبلیغاتی همانطور که امروزه همه آنها را می شناسند، برای اولین بار در اوهایو محبوب شدند. به لطف Jasper Meek، یک روزنامه فروشی پرشور، اولین محصول تبلیغاتی “مدرن” ظاهر شد و آن چیزی نبود جز کیف تبلیغاتی.

اما چگونه مردی که دکه روزنامه‌ای را اداره می کرد چنین ایده ای را مطرح کرد؟ خوب، او در واقع وقتی دید که کودکی کتاب هایش را رها می کند، الهام گرفته است. در آن روزها، کیف واقعاً در هر خانه ای ضروری نبود. با این حال، میک مقداری پتانسیل را در آنجا دید.

او که به دنبال افزایش درآمد خود بین چاپ روزنامه‌ها بود، ایده‌ای را مطرح کرد که می‌تواند اثری بزرگ در تاریخچه هدیه تبلیغاتی بگذارد. او با دوستش آقای کانتول که صاحب یک فروشگاه کفش بود صحبت کرد و از او پرسید که آیا به او اجازه می‌دهد کیسه‌هایی را چاپ کند که روی آن‌ها یک پیام تبلیغاتی باشد یا خیر!

البته، دوستش با این ایده مخالفت نکرد و به زودی، بچه‌هایی دیده شدند که این کیف‌های کتاب مدرسه را به صورت رایگان حمل می‌کردند، بدون اینکه واقعاً بدانند که آنها به بیلبوردهای تبلیغاتی فروشگاه آقای Cantwell تبدیل شده‌اند.

 

تاریخچه هدیه تبلیغاتی

بدون رقابت – بدون مشکل

رای مدتی در آنجا، میک واقعاً هیچ رقیبی نداشت. تجارت او به سرعت رونق گرفت و همین امر او را به یک پیشگام تبدیل کرد. با این حال، به طرز عجیبی، تاریخچه هدیه تبلیغاتی خالق دیگری را در بر گرفت؛ روزنامه فروشی دیگری از اوهایو. اسمش هنری دی بیچ بود.

از آنجایی که این دو مرد بسیار متفاوت بودند، می توان گفت که آنها رقیب یکدیگر شدند. با این وجود، رقابت آنها به محصولات تبلیغاتی کمک کرد تا محبوبیت بیشتری پیدا کنند. هر دوی آنها می‌خواستند پیام‌های تبلیغاتی را در مورد همه چیز و هر چیزی چاپ کنند. بنابراین، آنها به برخی از مهم ترین افراد در مورد تاریخچه هدیه تبلیغاتی تبدیل شدند.

 

تاریخچه هدیه تبلیغاتی

کمک کوکاکولا به هدیه تبلیغاتی

Henry D. Beach اولین کسی بود که تابلوهای فلزی و سینی‌های فلزی تبلیغاتی را چاپ کرد که توسط برندهایی مانند کوکاکولا استفاده می شد. امروزه این اقلام قابل جمع آوری هستند.

با این حال، دو مرد دیگر در مورد کالاهای تبلیغاتی تاریخ ساز شدند. نام آنها توماس دی. مورفی و ادوارد برک آزبورن بود و البته  صاحب روزنامه نیز بودند.

شاید عجیب به نظر برسد که تنها صاحبان روزنامه قادر به تولید چنین محصولاتی در آن زمان بودند. اما، اگر کسی در مورد آن فکر کند، منطقی است. این روزنامه فروشی‌ها حتی زمانی که روزنامه چاپ نمی کردند باید خدمات چاپ خود را به سود تبدیل کنند. بنابراین اجازه نمی دادند پرس هایشان از عدم استفاده از آنها سرد شود.

در عوض، آنها یک صنعت کاملاً جدید ایجاد کردند. و وقتی صحبت از توماس مورفی و ادوارد آزبورن به میان می آید، آنها خالقان تقویم هنری هستند. این مردان با قرار دادن یک آگهی در اطراف یک نقاشی آبرنگ، درها را به روی طیف کاملاً جدیدی از محصولات  و فرصت های جدید باز کردند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *