تبلیغات موفق
بدون تبلیغات شما هرگز نمیتوانید در کسبوکار خود موفق شوید. وقتی که شما بیزینس خود را راهاندازی میکنید، برای شناخته شدن و فروش محصولات یا خدمات خود، باید مشتری داشته باشید. اما اینکه مشتریهای خود را چگونه پیدا کنید، بایستی حتماً تبلیغات انجام دهید.
راه و روشهای زیادی برای پیدا کردن مشتری وجود دارد. حتی با هزینه بسیار کم میتوانید میلیونها مشتری از سراسر کشور پیدا کنید و سود چندبرابری را داشته باشید. در دنیای امروزی و وجود رقبای زیاد، باید از روشهای نوینی نیز استفاده کنید. شما دیگر نمیتوانید در روزنامهها تبلیغات انجام دهید، چون کسی آنها را دیگر نمیخواند.
پس چه راههایی برای داشتن تبلیغات موفق میتوان داشت؟ آیا میتوان بدون هزینه تبلیغ کنیم؟ یا اگر قرار است که هزینهدهیم، چقدر در آینده سود خواهیم کرد؟ اینها معدود سوالاتی است که در ادامه این مقاله به آنها میرسید.
1- استفاده از هدایای تبلیغاتی
هدایای تبلیغاتی یکی از بهترین و سادهترین گزینههای یک تبلیغات موفق است. شما با هزینه بسیار کم میتوانید همیشه و هرجا همراه مشتریهای خود باشید؛ حتی مشتریهای بیشتری را نیز با هدیههای خاص و شیک خود جذب کنید.
هدایای تبلیغاتی شما میتواند از وسیلههای ساده و جذاب مانند خودکار، ماگ، دفترچه یادداشت و… باشد. همچنین میتوانید از تی-شرتهای ساده استفاده کنید و بر روی آنها برند خود را به شکل خلاقانهای چاپ کنید.
هدیههای تبلیغاتی میتواند ساده باشد اما وقتی مشتری شما خودکاری که نام برند شما روی آن هک شده را در میاورد تا بنویسد، ممکن است فرد دیگری آن را ببیند و خوشش بیاید.
اینجاست که احتمال سرچ شدن نام برند شما بالا میرود. محصولات یا خدمات شما را میبیند و میتواند تبدیل به یکی از مشتریهای هدف شما شود. استفاده کردن از هدیه را دست کم نگیرید. چون برای شما سود بسیار زیادی را به همراه دارد. اینگونه میتوانید از رقبای خود جلو بزنید و شناخته شوید.
2- وبلاگ و محتوای نوشتاری
امروزه همه ما به اینترنت دسترسی داریم. همین که شما دارید این مقاله را میخوانید با کمک یک اینترنت است. در نتیجه شما هم میتوانید با داشتن یک سایت ساده و کاربردی، خود را در دنیای مجازی به مخاطبان آشنا کنید و از بین آنها مشتریهای هدف خود را پیدا کنید.
این روش تبلیغ موفق که Content Marketing نام دارد، یکی از معروفترین، سادهترین و ارزانترین روشی است که بهتر است یکبار هم شده آن را امتحان کنید. البته که باید حواستان به محتوایی که مینویسید باشد، چون اعتبار برند شما به تکتک کلمات وابسته است و نباید ضدتبلیغ محتوا تولید کنید.
3- استفاده کردن ویدیوها؛ بهتر از نوشتهها
گوگل تنها جایی نیست که مردم برای پیدا کردن جواب سوالها یا محصولات مورد نظرشان به آن رجوع میکنند. بلکه یوتیوب دومین و بزرگترین پلتفرمی است که میتوان در آن هر ویدیویی که میخواهید را کسب کنید. دیدن ویدیوها حتی راحتتر از خواندن متن است.
اگر میتوانید از ویدیوهای جذاب و مربوط به حوزه کاریتان استفاده کنید. البته که استفاده از عکس هم ایده بدی نیست. خیلی از بیزینسها از اینستاگرام استفاده میکنند و خیلیها هم موفق بودند. اگر بخواهیم ترتیب جذابیت محتواها به ترتیب نام ببریم، شامل ویدیو، عکس و متن نوشته شده است.
4- تبلیغاتی تلفنی؛ شنیدن صدای مخاطبان خود
بازاریابی تلفنی یکی دیگر از روشهای تبلیغات موفق است. شما یا شرکت میتواند مستقیماً محصول یا خدمات خود را به فروش برسانید. همچنین آگاهی بیشتری را به مخاطب خود القا کنید و اینکه آنها هر سوالی داشته باشند، میتوانند مستقیم از شما بپرسند و این میتواند بسیار به نفع شرکت شما باشد.
در این مقاله با روشهای کم هزینه و سادهای آشنا شدید که با بکارگیری هر یک از اینها میتوانید خود را به دیگران معرفی کنید و سود خود را چندین برابر کنید.