هدیه تبلیغاتی

اهدای هدایای تبلیغاتی خاص به مشتریان

اهدای هدایای تبلیغاتی خاص به مشتریان

هدایای تبلیغاتی خاص

محصولات تبلیغاتی چیست؟ محصولات تبلیغاتی، کالاهایی هستند که با آرم شرکت یا کسب و کار برند شده و به صورت رایگان برای تبلیغ شرکت یا کسب و کار به مشتریان بالقوه و فعلی توزیع می شوند.

مهم است که به مشتریان خود فکر کنید. سوالاتی بپرسید تا در مورد آنها بیشتر بدانید و ایده بگیرید که چه مواردی را باید به آنها بدهید، مانند:

  • جنسیت
  • سن
  • درآمد
  • علاقه
  • کار
    هنگامی که آن اطلاعات را به دست آوردید، به محصولی فکر کنید که مشتریان می توانند در زندگی روزمره خود از آن استفاده کنند.

همچنین بسته بندی محصول همیشه نقش بسیار مهمی در  بازاریابی دارد. هدایای تبلیغاتی به عنوان یک رسانه مهم در  بازاریابی است که در جنبه های مختلف مانند کمپین های تبلیغاتی، ایجاد هویت برند، بازتاب تاثیر  محصول دیگر، تعریف شخصیت آن و بسیاری موارد دیگر عمل می کند.

بسته بندی اغلب آخرین برداشتی است که مصرف کننده روی محصولات شما توجه می کند و در نتیجه باید اطمینان حاصل کنید که این کار به بهترین شکل ممکن انجام می شود تا بتوانید با ایجاد ارزش های برند، تصاویر، نوآوری و عملکرد محصول، فروش را تضمین کنید. در واقع راه های زیادی وجود دارد که می توانید از بسته بندی برای افزودن ارزش استفاده کنید.

در زمان حاضر، برای بسته بندی ایده های بسیاری وجود دارد و فراتر از عملکرد اصلی خود است که وسیله ای برای محافظت از محصول باشد. با پر رنگ‌تر شدن نقش بسته بندی در  بازاریابی، تحقیقات در این زمینه نیز بسیار مهم شده است. اهمیت بسته بندی را می توان زمانی متوجه شد که مخاطب شما قبل از این که هدیه تبلیغاتی را باز کند، ابتدا بسته شما را می‌بینند.

 

هدایای تبلیغاتی خاص

همه این‌ها از کجا شروع شد؟

شاید فکر کنید که این اولین بار است که مردم یا بیزینس‌ها از هدیه‌های تبلیغاتی پرفروش استفاده می‌کنند. اما این ایده از همان روزی که اولین کسب‌وکار زاده شده است. شاید اولین بازرگانی که شروع بکار کرده باشد یا فروشنده که می‌خواسته فروش خودش را چند برابر کند، نمونه‌ای از کالای خود را در اختیار مشتریان خودش گذاشته است یا بهترین میوه خود را تبدیل به یک غذا کرده و آن را به آنها هدیه داده است.

در سال 1798 اولین هدیه‌ای که برای بزرگداشت جرج واشنگتن قبل از انتخابات به وی داده شد یک دگمه یادبود بود. بعد از آن هدایای تبلیغاتی دیگری محبوبیت پیدا کرد از جمله خط کش‌ها، پیش بند تبلیغاتی، وسایل چوبی، انواع تقویم‌ها، کتاب‌های جیبی، جای کارتی، و حتی کلاه اسب سواری.

 

هدیه تبلیغاتی بهتر از دادن کارت ویزیت است

هدیه‌های تبلیغاتی به کمپین‌های تبلیغاتی، ویژگی منحصر به فرد و خلاقانه می‌دهند. گزینه های زیادی برای انتخاب آیتم ها وجود دارد که می توانید نام یا برند خود را روی آنها قرار دهید. درست است که شما می‌توانید همیشه  کارت ویزیت خود را به مشتریانتان بدهید؛ اما هدیه‌های تبلیغاتی آن را یک قدم جلوتر می‌برند. چون مشتری‌ها می‌توانند آنها را برای ماه‌های آینده مورد استفاده قرار بدهند و به دیگران نیز نام برند شما را نمایش دهند. همچنین می‌توانند متناسب با بازار هدف خاص شما طراحی شوند و به خلاقیت کسب‌وکار شما درخشش هدیه می دهد.

 

هدایای تبلیغاتی

تجربه شرکت‌های گذشته را استفاده کنید

عوامل بسیاری برای اینکه فروش خود را چندین برابر کنید، وجود دارد. باید مشتری‌های خود را بررسی کنید. رده سنی، جایگاه اجتماعی، موقعیت شغلی یا سازمانی، جنسیت و شرایط فرهنگی مخاطب شما در انتخابتان برای بهترین و موثرترین هدیه تبلیغاتی بسیار تاثیرگزار است. به طور کلی مشتری‌ها از هدیه‌های زیر بیشتر استقبال می‌کنند.

 

استفاده از خودکار های تبلیغاتی:

همان طور که یکی از عوامل توجه رده سنی است، با هدیه تبلیغاتی چون خودکار می‌توان همه سنین را در نظر گرفت. چون در هر سنی باشید، از خودکار استفاده می‌کنید.  حالا اگر برای خودکاری که انتخاب کردید، جلوه ظاهری کافی داشته باشد و نام برند خود را به زیبایی بر روی آن هک کرده باشید، احتمال اینکه از هدیه تبلیغاتی شما استفاده کنند، زیاد است. همچنین می‌توانید در کنار خودکار تبلیغاتی نفیس که هدیه می‌دهید، جعبه خودکار را نیز در نظر بگیرید.

همچنین بر روی همین جعبه نیز می‌توانید به‌راحتی نام لوگو یا برندتان را لیزر یا چاپ کنید. برای دهی دادن تمام سلیقه خود را به خرج ببرید تا مشتری احساس کند که شما برای هدیه او ارزش قائل هستید. تمام این نکات ریز و ساده باعث می‌شود مشتری دوست داشته باشد از سایر محصولات شما دیدن کند و آنها را خریداری کند.

 

خودکار تبلیغاتی

فلش مموری تبلیغاتی:

فلش مموری‌ها از دیگر هدیه تبلیغاتی پرفروش است. خیلی از مردم دوست دارند که کسی به آنها یک هدیه کاربردی دهد. فلش‌ها را در هرجایی مورد استفاده است. مشتری‌هایتان تمام اطلاعات لازم خود را در آن می‌ریزند و چه بهتر که شما این هدیه ساده و ارزشمند را هدیه دهید. فلش مموری‌ها در شکل و انواع مختلف سلیقه هرکسی می‌تواند باشد.

 

پاوربانک تبلیغاتی:

با توجه به استفاده بیش از اندازه همه ما از گوشی و لپ‌تاب در طول روز نیاز است که پاوربانک همراه خود داشته باشیم تا از کارمان عقب نیوفتیم. بهترین هدیه تبلیغاتی پرفروشی که می‌توانید برای مشتری و حتی کارمندان خود در روزهای تولد آنها در نظر بگیرید، پاوربانک تبلیغاتی است.

همیشه سعی کنید بهترین و کاربردی‌ترین هدیه‌ها را برند یا لوگوی شما داشته باشد. سرمایه‌گذاری برای تبلیغات از این روش، سود زیادی را به همراه خود دارد. همچنین پاوربانگ‌ها فضای زیادی دارند تا شما سلیقه خود را بر روی آنها پیدا کنید و به زیباترین شکل نام برندتان را هک کنید.

 

در دسترس و در دید بودن هدیه تبلیغاتی

 زمانی که می‌خواهید  بازاریابی برای محصولات یا خدماتتان کنید، بایستی نکته‌ی مهم دیگری که لازم است را به یاد داشته باشید و آن چیزی نیست جز، ارائه مکرر آنها به مشتریان است.
سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه می‌توانید کالا و خدمات خود را بدون صرف هزینه‌های گزاف به طور پیوسته و مکرر به مشتریان خود به نمایش درآورید. پاسخ این است که باید به این فکر کنید که خریداران تمایل به داشتن چه چیزهایی در کنار خودشان می‌باشند.
برای نمونه اگر شما صاحب یک تفریحگاه یا استخر هستید می توانید یک وسیله ساده یادآوری قرار ملاقات در پشت کارت بیزنس خود قرار دهید. مشتریان نیز معمولا از چنین ابزاری به خاطر یادآوری کردن قرار ملاقات هایشان نگهداری و استفاده می کنند؛ یا اگر در فروشگاهتان انواع نوشیدنی را می فروشید، استفاده کردن از یک دربازکن به عنوان هدیه تبلیغاتی روشی بسیار ارزنده است.

هدایای تبلیغاتی

مزایای هدیه تبلیغاتی در طولانی مدت بودن عمر آنها

هدیه‌های تبلیغاتی که دریافت‌کنندگان آن را مفید می‌دانند، احتمالاً نگهداری می‌شوند و مرتباً مورد استفاده قرار می‌گیرند. این به معنای قرار گرفتن طولانی‌ مدت برند یا لوگوی شما در معرض دید مشتری‌ها است. البته در مقایسه با آگهی مجله‌ای  که ممکن است پشت سر هم گذاشته شود یا بروشوری که ممکن است فوراً رد شود.

BPMA در نظرسنجی سال 2017 خود اعلام کرد که “مفید بودن” مهمترین کیفیت یک هدیه تبلیغاتی در نظر گرفته می شود. هرچه بیشتر از یک محصول استفاده شود، احتمال اینکه برند بیشتر مورد توجه قرار گیرد، بیشتر می شود و این اثر با نگهداری طولانی مدت محصول تقویت می شود.

هدیه‌های تبلیغاتی مزایاهای زیادی دارند و اگر شما از آنها برای بیزینس خودتان استفاده نکنید، ممکن است در آینده به آن سودی که در کمپین تبلیغاتی خودتان که در نظر گرفته‌اید، نرسید. پس هرگز استفاده از هدایای تبلیغاتی را فراموش نکنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *