هدیه تبلیغاتی

چرا باید از هدایای تبلیغاتی کلاسیک گیفت استفاده کنید؟

هدایای تبلیغاتی

تعریف محصولات تبلیغاتی چیست؟

هر کالا یا محصولی که برای تبلیغ کسب و کار خود می دهید، یک محصول تبلیغاتی است. معمولاً این محصولات حاوی برچسب، آرم، نام یا شماره تلفن و آدرس وب سایت شرکتی است که آنها را به مشتریان خود می دهد. آنها معمولاً برای تبلیغ فعالیت خاصی از کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرند – یک رویداد، یک محصول جدید، خدمات جدید، یک تخفیف قابل توجه و غیره.

طبق تعریف فرهنگ لغت؛ «محصولات تبلیغاتی، اقلام تبلیغاتی، کالاهای تبلیغاتی، هدایای تبلیغاتی، یا هدایای تبلیغاتی مانند خودکار، لیوان، کیف، تی شرت، زیر لیوانی، تقویم، کلاه، ساعت، دفتر خاطرات و غیره که به مشتری فعلی یا بالقوه اهدا می شود. این اقلام معمولا حاوی لوگوی سازمان، نام و آدرس شرکت و همچنین اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات هستند و به عنوان یادآوری عمل می کنند. به آن تازگی تبلیغاتی یا تخصص تبلیغات نیز می گویند.

انواع شرکت ها، سازمان ها و بنیادها از محصولات تبلیغاتی برای تبلیغ خدمات یا محصولات خود استفاده می کنند. بیشتر اوقات، اینها محصولاتی هستند که افراد می توانند در زندگی روزمره خود از آنها استفاده کنند – محصولاتی که دارای نام تجاری و آدرس وب سایت یا شماره تلفن شرکت هستند. صنعت محصولات تبلیغاتی بیش از 20 میلیارد دلار ارزش دارد و تنها رشد خواهد کرد. اما، اساس واقعی این صنعت چند وجهی چیست؟

 

در آخرین روز کاری خود، با هدیه تبلیغاتی سیاست به خرج ببرید

تاریخچه هدایای تبلیغاتی و آشنایی با مزیت‌های آن

اول از همه  نسل ما کسی نیست که ایده استفاده از محصولات تبلیغاتی را برای اهداف بازاریابی و برندسازی به ذهنش خطور کرده است. در واقع، حتی عصر مدرن نیز نمی تواند اعتبار محصولات تبلیغاتی را به خود اختصاص دهد. اولین محصولات تبلیغاتی احتمالاً در طلوع بشریت ظاهر شد، درست زمانی که اولین مردان تجارت را شروع کردند. یک فروشنده معمولی که می‌خواهد بر رقیبش برتری داشته باشد، یک نمونه آزمایشی از کالای خود، یک تکه از بهترین میوه‌ای که داشت یا یک لقمه گوشت مرغوب می‌دهد. با توسعه تمدن ما، استراتژی ها شروع به تکامل کردند.

نقطه عطف در آن تکامل سال 1789 بود. این زمانی بود که دکمه های یادبود قبل از انتخابات به حامیان جورج واشنگتن داده شد. پس از آن، محبوبیت محصولات تبلیغاتی تنها رو به افزایش بود. در طول قرن نوزدهم، خط‌کش‌های چاپی، اشیاء چوبی، و همچنین تقویم‌ها، کیف‌های چاپی، دفترچه‌های یادداشت، بطری‌های آب، جعبه‌های کارت، پیش‌بند و حتی کلاه اسب وجود داشت. همه چیز از کجا شروع شد؟

اولین محصولات تبلیغاتی احتمالاً در طلوع بشریت ظاهر شد، درست زمانی که اولین مردان تجارت را شروع کردند. یک فروشنده معمولی که می‌خواهد بر رقیبش برتری داشته باشد، یک نمونه آزمایشی از کالای خود، یک تکه از بهترین میوه‌ای که داشت یا یک لقمه گوشت مرغوب می‌دهد. با توسعه تمدن ما، استراتژی ها شروع به تکامل کردند.

نقطه عطف در آن تکامل سال 1789 بود. این زمانی بود که دکمه های یادبود قبل از انتخابات به حامیان جورج واشنگتن داده شد. پس از آن، محبوبیت محصولات تبلیغاتی تنها رو به افزایش بود. در طول قرن نوزدهم، خط کش های چاپی، اشیاء چوبی، و همچنین تقویم، کیف های چاپی، دفترچه یادداشت، بطری آب، جعبه کارت، پیش بند و حتی کلاه اسب وجود داشت.

 

هدایای توزیع شده انبوه

هدایای توزیع شده انبوه احتمالاً چیزی است که وقتی به عبارت کالاهای تبلیغاتی فکر می کنید به ذهنتان خطور می کند. این اقلام برای شرکت ارزان هستند، برای شرکت یا رویداد علامت گذاری می شوند و به صورت انبوه بین مشتریان بالقوه توزیع می شوند. نمونه هایی از این عبارتند از توپ های پلاستیکی، تسمه ها، جاکلیدی ها، چوب دستی ها، فنجان ها، پوسترها… شما این ایده را دریافت می کنید.

هدایای فردی کمتر در مورد گسترش آگاهی و بیشتر در مورد حفظ/تقویت یک رابطه تجاری است. این هدایا اغلب یا به طور خاص در مرحله خاصی از فرآیند کار به شخصی داده می شود یا مشتری را شخصی می کند. نمونه هایی از این می تواند سبدهای هدیه با خوراکی های خوراکی، بلیط های یک رویداد، یا یک خودکار نام تجاری حک شده شخصی باشد.

 

آیا دادن هدیه تبلیغاتی کار خوبی است؟

آیا ممکن است از خود بپرسید که آیا تبلیغاتی هنوز یک روش تجاری خوب در عصر دیجیتال و رسانه های اجتماعی ما است؟ آره. واقعا هست! یک مطالعه در سال 2016 توسط مؤسسه تخصصی تبلیغات انجام شده است. تبلیغاتی که اقلام تبلیغاتی را دریافت می‌کنند احتمالاً آنها را تا هشت ماه نگاه می‌کنند که به معنای برند هشت ماه است. مهمتر از آن، یکی که مایکل وود، از همکاران تجاری فوربس، اشاره می کند: اکثر کسانی که یک محصول تبلیغاتی را دریافت می کنند، احتمالاً مطلوبی از شرکتی است که آن را به آنها ارائه کرده اند، دارند. مردم یک هدیه رایگان را دوست دارند و از نظر آماری نسبت به کسب و کار شما نسبت به هدیه دادن به آنها بسیار خوش بین هستند.

 

هدیه دادن

چگونه از هدایای تبلیغاتی برای رشد کسب و کار کوچک خود استفاده کنم؟

در اینجا 5 مرحله عملی برای رشد کسب و کار کوچک شما با هدایای تجاری آورده شده است:  ارزش صرفاً سود نیست. ارزش در مورد روابط، طول عمر، اعتماد، صداقت، تعهد به تعمیر آنچه شکسته است و خیلی چیزهای دیگر است. صادقانه به این موضوع می پردازیم که ما باید خود را به مردم نشان دهیم. شما می خواهید که هدایای تبلیغاتی شما یک رابطه ارزشمند را ترویج کند. از هدایا برای خرید وفاداری یا جلب لطف استفاده نکنید، آنها را به یک نقطه ارتباط تبدیل کنید و اجازه دهید حسن نیت و تعهد شما به سخت کوشی صحبت کند. در اینجا نحوه شروع به کار آمده است:

 شبکه خود را گسترده پخش کنید، اما آن را مرتبط نگه دارید.

برای کسب و کارهای دیگری که از محصولات یا خدمات شما سود می برند جستجو کنید و یک لیست بزرگ ایجاد کنید. شما می خواهید کسب و کارهایی را بیابید که فکر می کنید واقعاً ارزشی در کار شما پیدا می کنند و برای آنها ارزشی برای کار کردن پیدا می کنید. آن را فهرستی از مثلاً 30 شرکت قرار دهید، اما یک فهرست «10» برتر از کسب‌وکارهایی که فکر می‌کنید بیشترین استقبال را از محصولات و خدمات شما دارند و فکر می‌کنید در همکاری شما احساس ارزشی دارند، تهیه کنید.

 

تحقیقات خود را در مورد شرکت هایی که می خواهید به آنها بدهید، انجام دهید.

از آن فهرست اصلی، با “10 تای برتر” خود شروع کنید و به برندها و صنعت آنها نگاهی عمیق بیندازید. در مورد تاریخچه آنها، تأسیس آنها، افراد، خدمات آنها، آنچه که پایگاه مشتریان آنها در مورد آنها فکر می کنند (هم مثبت و هم منفی) اطلاعات کسب کنید. به این فکر کنید که چه هدایایی برای هر کسب و کاری در لیست شما بهترین است.

 

10تا از موثرترین محصولات تبلیغاتی و اثر آنها بر مشتری‌ها

 هدایایی بدهید که ارزش ارتباطی دارند.

با توجه به اطلاعاتی که جمع آوری کرده اید، برای انتخاب هدایایی که به شما نشان می دهد، زمان بگذارید. ممکن است در هنگام انتخاب هدیه به این نکته توجه داشته باشید، اما زیاد به آن فکر نکنید. به عنوان مثال: شما یک کسب و کار دارید که نرم افزار بودجه ایجاد می کند و می خواهید آن را با مشاغل کوچکی که بخش حسابداری ندارند به اشتراک بگذارید. یک هدیه ارزشمند می تواند یک ماشین حساب مارک یا یک خودکار شخصی باشد. هر دوی این موارد نشان می‌دهند که شما از کسب و کار و نیازهای آن‌ها آگاه هستید، در حالی که به گیرندگان هدیه‌تان نشان می‌دهند که شما یک تجارت کاربردی هستید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *