هدیه تبلیغاتی

چه نکاتی را هنگام دادن هدایای تبلیغاتی رعایت کنیم؟

چه نکاتی را هنگام دادن هدایای تبلیغاتی رعایت کنیم؟

هدایا تبلیغاتی 

هر کالا یا محصولی که برای تبلیغ کسب و کار خود به مشتریان می دهید، یک محصول تبلیغاتی است. معمولاً این محصولات حاوی برچسب، آرم، نام یا شماره تلفن و آدرس وب سایت شرکتی است که آنها را به مشتریان خود می دهد. آنها معمولاً برای تبلیغ فعالیت خاصی از کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال یک رویداد، یک محصول جدید، خدمات جدید، یک تخفیف قابل توجه و غیره.

 

طبق تعریف فرهنگ لغت؛ «محصولات تبلیغاتی، اقلام تبلیغاتی، کالاهای تبلیغاتی، هدایای تبلیغاتی، یا هدایای تبلیغاتی مانند خودکار، لیوان، کیف، تی شرت، زیر لیوانی، تقویم، کلاه، ساعت، دفتر خاطرات و غیره که به مشتری فعلی یا بالقوه اهدا می شود. این اقلام معمولا حاوی لوگوی سازمان، نام و آدرس شرکت و همچنین اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات هستند و به عنوان یادآوری عمل می کنند. به آن تازگی هدایای تبلیغاتی نیز می گویند.

 

انواع شرکت ها، سازمان ها و بنیادها از محصولات تبلیغاتی برای تبلیغ خدمات یا محصولات خود استفاده می کنند. بیشتر اوقات، اینها محصولاتی هستند که افراد می توانند در زندگی روزمره خود از آنها استفاده کنند. محصولاتی که دارای نام تجاری و آدرس وب سایت یا شماره تلفن شرکت هستند.

صنعت محصولات تبلیغاتی بیش از 20 میلیارد دلار ارزش دارد و تنها رشد خواهد کرد. اما، اساس واقعی این صنعت چند وجهی چیست؟ هویت هدایای تبلیغاتی در چیست؟

 

هدایا تبلیغاتی

چه هدیه‌ای تهیه کنیم؟

شما تقریباً انتخاب های نامحدودی برای محصولات هدایای تبلیغاتی دارید، که می تواند باعث شود انتخاب کردن هدیه مناسب یک کار غیرقابل حل به نظر برسد.

سعی کنید از محصولات محبوب با نرخ موفقیت بالا الهام بگیرید. مطالعات و آمار را بررسی کنید تا به شما در تصمیم گیری در مورد رویکردی برای تعیین دقیق محصول مورد نیاز خود کمک کند.

در این مطالعه که توسط انجمن بین‌المللی محصولات تبلیغاتی به وجود آمده است، محققان دریافتند که محصولات تبلیغاتی در صدر فهرست روش‌های تبلیغاتی قرار دارند که باعث ایجاد یک اقدام در بین همه نسل‌ها می‌شوند. این بدان معناست که ارائه محصولات تبلیغاتی در تشویق مخاطبان در هر سنی به انجام یک عمل موثرتر از تبلیغات موبایلی، پخش، چاپ و حتی آنلاین است.

بر اساس این مطالعه، اگر به این فکر می کنید که چه اقلامی را هدیه دهید، در اینجا پنج دسته محصول برتر که بیشترین فروش را در آن سال داشته اند آورده شده است:

پوشیدنی ها (مانند پوشاک، لوازم جانبی) – 35.8٪
ظروف نوشیدنی (به عنوان مثال بطری آب، لوازم جانبی ظروف نوشیدنی) – 8.4٪
نوشتن (به عنوان مثال خودکار، دفترچه یادداشت) – 6.6٪
سفر (به عنوان مثال چمدان) – 6.3٪
فناوری (به عنوان مثال USB و پاور بانک) – 5.6٪

 

بسته بندی‌های تبلیغاتی چه تاثیری دارند؟

بسته بندی محصول همیشه نقش بسیار مهمی در  بازاریابی دارد. هدایای تبلیغاتی به عنوان یک رسانه مهم در  بازاریابی است که در جنبه های مختلف مانند کمپین های تبلیغاتی، ایجاد هویت برند، بازتاب تاثیر  محصول دیگر، تعریف شخصیت آن و بسیاری موارد دیگر عمل می کند.

بسته بندی اغلب آخرین برداشتی است که مصرف کننده روی محصولات شما توجه می کند و در نتیجه باید اطمینان حاصل کنید که این کار به بهترین شکل ممکن انجام می شود تا بتوانید با ایجاد ارزش های برند، تصاویر، نوآوری و عملکرد محصول، فروش را تضمین کنید. در واقع راه های زیادی وجود دارد که می توانید از بسته بندی برای افزودن ارزش استفاده کنید.

در زمان حاضر، برای بسته بندی ایده های بسیاری وجود دارد و فراتر از عملکرد اصلی خود است که وسیله ای برای محافظت از محصول باشد. با پر رنگ‌تر شدن نقش بسته بندی در  بازاریابی، تحقیقات در این زمینه نیز بسیار مهم شده است. اهمیت بسته بندی را می توان زمانی متوجه شد که مخاطب شما قبل از این که هدیه تبلیغاتی را باز کند، ابتدا بسته شما را می‌بینند.

 

هدیه تبلیغاتی

انتخاب هدایای با دوام و جذاب

محصولات تبلیغاتی بسیاری از استراتژی های بازاریابی هستند، زیرا راه بسیار خوبی برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر هستند. هنگامی که محصولات تبلیغاتی شما به بخشی از روال مشتری شما تبدیل می شود، شرکت شما پتانسیل دیده شدن توسط افراد جدید را دارد که می تواند به جلب علاقه به کسب و کار یا خدمات شما کمک کند.

دو نکته ضروری که باید هنگام انتخاب محصولات تبلیغاتی در نظر بگیرید، دوام و قابلیت استفاده است. شما می خواهید محصولی را به گیرندگان بدهید که اکنون از آن استفاده می کنند و می توانند برای مدت طولانی از آن استفاده کنند. در اینجا چند نکته ساده وجود دارد که به شما کمک می کند تا قدرت ماندگاری محصولات خود را افزایش دهید:

محصولات پوشیدنی مانند پوشاک و لوازم جانبی را دریافت کنید، زیرا این محصولات به معنای واقعی کلمه می توانند به مکان های مختلف بروند. برای اینکه آن را جذاب‌تر کنید و شانس پوشیدن آن را افزایش دهید، سعی کنید با استفاده از تایپوگرافی یا گرافیک شیک به جای استفاده از یک لوگوی غول‌پیکر، نام تجاری و جزئیات تماس خود، از رویکردی ظریف‌تر و نرم‌تر برای فروش استفاده کنید.

محیط را در نظر بگیرید. زیرا هدف شما این است که مطمئن شوید مشتریان محصول تبلیغاتی شما را تا زمانی که ممکن است نگه می دارند. برای چه صنعتی بازاریابی می کنید و از چه مواردی برای کمک به موفقیت در این صنعت قدردانی می کنند؟ در عصر حاضر، اقلام مرتبط با فناوری به دلیل استفاده گسترده از فناوری، شرط مطمئنی برای صنایع و مخاطبان مختلف است.

به دنبال سودمندی بروید و سعی کنید مشکلات روزمره زندگی مشتری را حل کنید. به عنوان مثال، اگر در آن منطقه باران زیادی می بارد، دادن یک کت بارانی یا چتری با رنگ های شرکت و آرم شرکت شما روی آن، ضربه بزرگی خواهد بود. علاوه بر این، آنها اساساً در هر زمان و هر کجا که از محصول شما استفاده می کنند، تبلیغاتی خواهند داشت.

 

نکاتی که باید در رقابت با دیگران بیاموزید

گفته شده که بیش از 70 درصد از تصمیمات خرید در قفسه گرفته می شود و در نتیجه اگر شما یک بازاریاب هستید، باید کاری کنید که بسته بندی محصول شما از موقعیت برند شما حمایت کند و مزیت رقابتی ایجاد کند. اجازه دهید نگاهی گذرا به برخی از مزایای تجاری مهمی که بسته بندی ارائه می دهد بیاندازیم:

  • نمایش قابل توجهی از ارزش های برند و شرکت شما
  • افزایش خرید و سود بیشتر
  • فرصت هایی برای کانال های جدید توزیع
  • افزایش قابل مقایسه تحویل محصول و تجربه

به عنوان یک بازاریاب، همیشه باید به یاد داشته باشید که بسته بندی یک محصول اولین چیزی است که مصرف کننده شما متوجه آن می شود و بنابراین نقشی حیاتی در متمایز کردن برند شما از رقبا دارد. برای ایجاد بسته بندی که نه تنها مشتریان جدید را جذب کند، بلکه آنها را متقاعد کند تا محصولات شما را نیز بخرند، باید تلاش زیادی کنید.

تحقیقات اخیر در مورد بسته بندی نشان داده است که نشانه های بسته بندی تأثیر زیادی بر نحوه درک یک محصول دارد. با تقاضای بیشتر مصرف کنندگان و با کارایی آن برای برقراری ارتباط با مصرف کنندگان، نمی توان نقش فزاینده مهم بسته بندی را به عنوان یک ابزار استراتژیک برای جلب توجه مصرف کنندگان قرن بیست و یکم انکار کرد.

 

هدیه‌ های تبلیغاتی مناسب برای خانم‌ ها

 

ارتباط بیشتر با مشتریان به کمک بسته‌بندی مناسب

بسته بندی مناسب نه تنها به شرکت شما کمک می کند تا شهرت حرفه ای ایجاد کند، بلکه با کمک به مشتریان برای احساس مثبت بیشتر در مورد برند یا محصول شما، شانس فروش شما را نیز افزایش می دهد. ترکیب ایده آل رنگ ها، تصاویر و حتی اشکال می تواند بر وضعیت عاطفی مشتری تأثیر بگذارد.

از آنجایی که اکثر تصمیمات خرید بر اساس احساس گرفته می شوند و نه فرآیندهای فکری منطقی، مهم است که مطمئن شوید بسته بندی شما تأثیر درستی دارد. سعی کنید با ارتباط گرفتن با مشتری‌ها از سلیقه عمومی آنها مطلع شوید.

به نیروهای محرکی که مشتریان را متقاعد به خرید محصول شما می کنند، نگاه کنید. به عنوان مثال، اگر می دانید مشتریان شما به دنبال یک محصول قابل اعتماد و پیچیده هستند، ممکن است از رنگ آبی در بسته بندی خود استفاده کنید، زیرا تحقیقات نشان داده است که مردم در دنیای غرب به طور منظم رنگ آبی را با اصالت و قابل اطمینان می دانند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *