هدیه تبلیغاتی

به مشتریان وفادار خود هدیه تبلیغاتی بدهید

به مشتریان وفادار خود هدیه تبلیغاتی بدهید

مشتری های وفادار همیشه سزاوار تقدیر و تشکر هستند. چون اگر آنها نباشند، کسب و کارهای ما هم وجود نخواهند داشت. اما آیا اعطای هدیه تبلیغاتی به مشتری کاری شایسته هست؟ جواب این سوال “بله” است. هدیه تبلیغاتی برای همین امر به وجود آمده است. شما می توانید با وسیله های ارزان اما کاربردی به مشتری‌هاتون احساس خوبی بدید. اما چطوری؟

تا حالا شده از جایی خرید کرده باشید و آنها برای اینکه ازشون خرید کردید، بهتون هدیه بدهند؟ یا وقتی بسته‌تون به دستتون رسیده ممکنه دیده باشید که وسیله هدیه دادند که اصلاً آن را سفارش ندادید. اون لحظه چه حس خوبی داشتید؟ حس باور نکردنی! حالا که خودتون کسب و کار راه انداختید و می خواهید این حس خوب را به دیگران انتقال دهید، باید چیکار کنید؟ هدیه های تبلیغاتی دقیقاً برای همین امر ساخته شده‌اند!

 

فرهنگ هدیه دادن به مشتریان درجه اول

هدیه دادن یک استراتژی تجاری هوشمند است؛ زیرا هدیه مناسب به شما کمک می کنه دقیقاً همان جایی که می خواهید، تمرکز کنید. این می تواند شامل افزایش فروش و ایجاد حس اطمینان باشد. علاوه بر این، یک هدیه، برند و تجارت شما را به مشتریان یادآوری می کند و اگر تحت تأثیر قرار گیرند، کسب و کار شما را در اول ذهنشون قرار می دهند. اما همه این چیزهای شگفت‌انگیز تنها در صورتی اتفاق می‌افتند که بدونید چگونه هدیه مناسبی را با پیام مناسبی ارائه دهید. در غیر این صورت اگر به این موارد دقت نکنید شما ریسک خطرناکی را در کسب و کار خودتون می کنید که این پیام را می رساند شما آنها را مورد توجه قرار ندادید و به فکر سود خود بودید یا بدتر. ممکن است شما را فرصت طلب یا حتی بد سلیقه خطاب کنند.بنابراین برای جلوگیری از هر یک از جنبه های منفی هدیه دادن، امروز در مورد این عمل و مزایای آن صحبت خواهیم کرد.

 

به مشتریان وفادار خود هدیه تبلیغاتی بدهید

چرا به مشتریان هدیه بدهید؟

جواب ساده است؛ چون بازده سرمایه گذاری بالایی دارد. این موقعیت که به وجود آورده‌ایم را فقط در مورد آن فکر کنید. چه احساسی نسبت به دوستانی دارید که موفق شدند  هدیه مناسبی برای شما بخرند؟ حالا چه احساسی نسبت به کسانی دارید که در سفر هستند، در لحظه آخر به فروشگاه رفتند و برای شما سوغاتی آوردند؟ در نهایت چه احساسی نسبت به آن به اصطلاح دوستانی دارید که حتی تولد شما را به یاد نمی آورند؟ قوانین مشابهی در دنیای تجارت نیز اعمال می شود. فقط در سطوح متفاوت آنها دسته بندی می شوند. با این حال، اگر بتوانید هدیه‌ای بیابید که هم زیبا باشد و هم مفید باشد (یعنی ارزش داشته باشد) آن موقع می توانید برای کسب و کار خودتون خوشحال باشید. چون به هدف‌تان نزدیک شدید.

 

راز  نهفته یک هدیه خوب، در فکر و تلاشی است که برای انتخاب/ساخت آن انجام می دهید. به عنوان مثال، وقتی برای دوستی هدیه انتخاب می‌کنید، به صحبت‌هایی که داشته‌اید، ترجیحات و نیازهای او فکر می‌کنید و حتی در شبکه‌های اجتماعی کمی جست‌وجو می‌کنید تا ببینید چه چیزی را بیشتر از همه دوست دارد. باید همین روال را برای مشتریان خودتان در نظر بگیرید. با این فرق که ببینید از شما چه چیزی را بیشتر می خرند تا در همان دسته به آنها هدیه دهید. همچنین میتونید بر اساس خریدی که کرده اند، بفهمید می توانند به چه چیزهای دیگری علاقه داشته باشند.

 

هدیه تبلیغاتی

انواع هدیه تبلیغاتی در دنیای تجارت

حالا وقتی صحبت از  هدیه تبلیغاتی در دنیای تجارت می شود، معمولاً دو دسته اصلی دارید:

  1. هدایای ویژه برای همکاران و مشتریان VIP؛ این هدیه های تبلیغاتی معمولاً محصولات، کوپن‌ها یا بسته های لوکس هستند.
  2. یک هدیه برای مخاطبان عمومی؛ معمولاً یک هدیه رایگان یا چیزی مانند تخفیف دادن برای مشتریان ارزش ایجاد می کند.

گرچه ممکن است نادیده گرفتن اولین هدیه، وسوسه انگیز باشد (به خصوص اگر بودجه کمی دارید)، این مرحله ای است که می تواند شما را در رادار افراد مناسب قرار دهد یا شبکه شما را تقویت کند. همچنین یک راه فوق‌العاده برای نگه داشتن مشتریان VIP است که همین امر باعث می شود شما پس از قوی تر شدن بتوانید با آنها رقابت کنید.

 

هدایای لوکس را برای مشتریان VIP انتخاب کنید

همانطور که در بالا ذکر کردیم، دسته اول که شامل مشتریان VIP است، باید هدایای منحصر به فردی را دریافت کنند. چون آنها جزء افرادی هستند که در پیشرفت شما بسیار موثر هستند. علاوه بر این، بسیاری از هدایای لوکس شگفت انگیز وجود دارد که می تواند مشتریان شما را خوشحال کند. مشتریان VIP نیز کسانی هستند که از شما بیشترین خرید را می کنند. دائماً شما را دنبال می کنند و با شما در تعامل هستند. حتی مشتریان شما می توانند همکارانتان باشد که شما را حمایت می کنند. در هر حال استفاده از هدیه های لوکس مانند ست چرم و کیف گزینه خوبی هستند. شما می تونید با برندهای لوکس همکاری داشته باشید. اینطوری هم بیشتر شناخته میشید هم زیر سایه یک برند بزرگ مشتریان بیشتری پیدا می کنید. این تجارت کاملاً دو سر برد است.

هدیه تبلیغاتی

دوستانه با مشتریان رفتار کنید

هیچ کس از شما انتظار ندارد که هدیه تبلیغاتی را بسازید (مگر اینکه شرکت شما اقلام لوکس تولید می کند.) اما افزودن یک حس شخصی به هدیه کمک می کند. اما منظور از این حرفمان چیست؟ اضافه کردن حس شخصی به هدیه چه معنی میده؟ شما می توانید این کار را با یک یادداشت دست نویس انجام دهید، جایی که از حمایت آنها تشکر می کنید و از آنها دعوت می کنید تا از همکاری با شما بیشتر لذت ببرند. در حالی که متن باید به خوبی نوشته شود، بهتر است که این بخش از نوشتن را به صورت دست‌نویس انجام دهید؛ یک مطالعه نشان داد که افراد در هر سنی که هستند از تلاشی که برای نوشتن چند خط انجام شده قدردانی می‌کنند.

هدیه دادن کافی نیست. باید به بسته بندی نیز توجه کنید. درست است که فروشگاه‌های هدیه در این بخش کار فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهند، اما شما می‌توانید جزئیات منحصر به‌ فردی را خلق کنید. به عنوان مثال، اگر می‌دانید که فردی هدیه را دریافت می‌کند، عاشق سایه خاصی از آبی است. از این اطلاعات استفاده کنید و بسته بندی را در آن رنگ خاص بخواهید. اگر آن اطلاعات را ندارید، عناصری را بگنجانید که هدیه را در چشم آنها برجسته کند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *